ESNAF ODASI VE TİCARET ODASI ORTAK SEMİNERİ

Oda Başkanları Hüseyin Ekren ve Adnan Saka ile birlikte küçük esnafın katıldığı seminere; Avrupa Birliği Türkiye İş Geliştirme Merkezleri Ağı eğitmenlerinden Mustafa Bayındır konuşmacı olarak katıldı. Oda başkanları Hüseyin EKREN ve Adnan SAKA’nın da katılımlarıyla gerçekleşen toplantıda küçük market, bakkal, konfeksiyon, fırıncılık, pastacılık, ayakkabıcılık v.b. sektörde faaliyet gösteren firmaların yaşadığı sorunlar ve büyük firmalarla rekabet konusundaki sıkıntılar görüşüldü. Ticaret Odası Seminer Salonu’nda gerçekleştirilen toplantıda, eğitmen Mustafa Bayındır yerli esnafın global firmalarla rekabet gücünün artırılması konusunda izlenilmesi gereken adımlar ile ilgili etkili bilgiler verdi.

Toplantının açılış konuşmasını yapan Adnan Saka, Küreselleşmenin küçük esnafa olan yıkıcı etkilerinin giderilmesi kapsamında Kobilerin bilgi ve beceri düzeylerinin, verimliliklerinin ve dolayısıyla rekabet gücünün artırılmasını hedeflediklerini ifade etti. Açılış konuşmasından sonra Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Hüseyin Ekren, Anayasadaki devletin esnaf ve sanatkarı korur, kollar ve destekler maddesi hayata geçirilirse küçük esnaf ve sanatkarın herhangi bir sorunun kalmayacağını söyledi. Esnaf ve sanatkarın 800 yıllık bir ahi evran kültürüne sahip olduğunu ifade eden Ekren, “Büyük firmalarla ancak bize miras olan bu kültürle kendimizi geliştirerek ve tüketiciye daha iyi hizmet sunarak yarışabiliriz” dedi.Aliağa’daki küçük esnafın yaşadığı sorunların da gündeme getirildiği seminerde, küçük esnafın büyük firmalarla rekabet edebilmesi adına sunulan çözüm önerileri de konuşuldu. Mustafa BAYINDIR “Esnafın ilgisiz davranması ve ihtiyacın giderilmesine yönelik hareket etmemesi yüzde 68, müşterinin üründen memnun olmaması yüzde 14, esnafın yeni ilişkiler geliştirememesi yüzde 5, müşterinin bölgeden taşınması yüzde 3 ve diğer sebeplerin esnafın müşterilerini artıramaması veya kaybetmesine neden olmaktadır”. Müşteri kazanımynda esnafın müşterilerine olan davranışının önemli olduğuna dile getiren Bayındır, yapılacak olan promosyonlar ve çeşitli kampanyalar ile dükkânlarını cazibe merkezi haline getirmeleri durumunda müşteri kazanımlarını artıracaklarını kaydetti. Ayrıca ‘ekstra memnun’  diye adlandırılan ve o esnafa ait olan ürünleri onun adına çevresine duyurmaya başlayan müşteriler oluşturulmalıdır” diyen Bayındır, yerli esnafın AVM ler ile rekabet edebilmesi için fark yaratma noktasında sürdürülebilir bir değişim içinde olmaları gerektiğine dikkat çekti.

20 Mayıs 2015
Facebook
Döviz
Aliağa Hava Durumu
ALIAGA
2019 Aliağa Esnaf ve Sanatkarlar Odası